Про розрахунки за комунальні послуги в умовах карантину розповіла газета "Львівська пошта"

18.05.2020

Через карантин мешканці Львова та області багато часу проводять  вдома і споживають більше електроенергії, газу, води. Однак  рівень розрахунків за послуги знизився, інформують журналісти газети "Львівська пошта".  

Дякуємо всім нашим клієнтам, хто вчасно подає показники електролічильника через дистанційні сервіси "Львівобленерго",  допомагає це зробити своїм близьким та справно оплачує за електроенергію!  

Карантин: більше газу, світла та води. Як у Львові змінився обсяг споживання житлово-комунальних послуг під час карантину та яка заборгованість за «комуналку»

Незважаючи на карантин, рівень оплати комунальних послуг за березень у Львові вище 95%, таку інформацію надали у міськраді. Проте у квітні збільшилася кількість споживання газу, води та світла, тож і сума у платіжках збільшиться. Чи так сумлінно оплачуватимуть у травні комунальні послуги, що отримали у квітні, у мерії прогнозувати не беруться. Сподіваються, що послаблення карантину дасть людям можливість накопичити грошей, щоб оплатити комуналку.

Водночас ситуація з оплатою ЖКГ у інших містах України є набагато складнішою. У Київтеплоенерго зазначають, що лише за березень борг жителів міста за опалення та гарячу воду збільшився на 250 мільйонів гривень. У Київводоканалі рівень оплати впав майже на чверть. У Хмельницькгазі рівень оплати опустився до 63%, у Вінницяміськтеплоенерго до 61%, а у Чернівцігазі до 60%. У Житомиробленерго зазначають, що зараз побутові споживачі сплачують близько 30-40% рахунків, а бізнеси – 50-70%, інформує сайт hmarochos.kiev.ua.

Але нестача коштів негативно впливає не лише на роботу кожного окремого підприємства, але й галузі загалом. На початку року рівень розрахунків за послуги Укренерго з передачі електроенергії становив 76%, а вже у березні впав до 60%. І це лише поглиблює вже наявну кризу заборгованостей на ринку електроенергії.

І їсти хочеться, і зручностей…

Плата за комуналку для частини містян – питання болюче, хоча сплачують за світло, газ, тепло і воду здебільшого сумлінно та вчасно, зазначають, що карантин по гаманцях вдарив добряче. Тому доводиться економити або на продуктах, або на споживанні послуг ЖКГ: користуються лампами-економками, економлять воду...

Львів’янка Катерина живе у двокімнатній квартирі з чоловіком та п’ятирічним сином. «За житлово-комунальні послуги платимо, не дивлячись на карантин. Площа помешкання 44 з половиною квадратних метрів. За газ ми платимо близько 40 гривень, із доставкою. Електроенергія – від 80 до 100 гривень. Більше не використовуємо, це враховуючи, що маємо два телевізори, пральну машину, холодильник, мікрохвильову піч, часто користуємося мультиваркою, комп’ютером. Але у нас усюди вкручені лампи-економки. Квартплата – майже 300 гривень, планують підвищити, оскільки голова ОСББ погодив із мешканцями будинку встановити лічильники тепла. За холодну воду платимо близько 120 гривень, за гарячу – 350 гривень. За центральне опалення в березні заплатили приблизно 500 гривень. Отже, за комуналку взимку платимо близько 2500 гривень, а весною – 1500 гривень. У борги заходити боюся. До того ж на час карантину обоє з чоловіком працюємо. Кошти сплачую онлайн. Це вигідно, бо без комісій і безпечно, оскільки у чергах не потрібно стояти і час економить», – зазначила «Львівській Пошті» співрозмовниця.

А от львів’янці Галині на комуналку ледь вистачає. У період карантину жінка залишилася без роботи, працювала прибиральницею на фірмі. «Живу сама у однокімнатній квартирі. Комунальні послуги за березень оплатила зі заощаджень – майже тисяча гривень. У квітні економила, як могла, і воду, і світло, і газ – як-то кажуть, затягнула всі пояси. На продуктах економлю. Важко мені той карантин пережити. Сподіваюся, що влада якось допоможе, можливо, тарифи зменшить або пільги надасть», – розповідає «Львівській Пошті» львів’янка Галина.

До слова, у березні була інформація, що Кабмін планує компенсувати громадянам певний відсоток комунальних платежів, які зростуть, адже люди будуть перебувати вдома на карантині. Про це заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль на засіданні уряду, він дав доручення Мінекономіки прорахувати суму коштів та категорії громадян, а також потреби бюджету на відшкодування частини комунальних платежів на час введеного карантину в Україні. Та наразі далі розмов справа не дійшла.

Отже, платити за комунальні послуги потрібно, але Верховна Рада переглянула покарання за невчасну оплату. Відповідно до закону щодо запобігання коронавірусу, йдеться про заборону нараховувати і стягувати штрафи за невчасну оплату комунальних послуг, заборону відключати послуги громадянам за несплату, примусово виселяти з житла у приватній власності за рішенням суду щодо стягнення заборгованості, а також забороняється примусово виселяти за несвоєчасну оплату послуг із житла державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення. Ці норми діятимуть упродовж карантину та ще 30 днів після його скасування.

Борги нікуди не подінуться

Та такі заборони не є дозволом не платити за ЖКП у період карантину. Накопичені борги таки доведеться сплатити. «Оплата споживачами ЖКП прямо впливає на діяльність кожного підприємства галузі у населених пунктах України та надання ними життєво необхідних послуг», – зазначив міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов, інформує minregion.gov.ua.

Зі слів Ірини Маруняк, заступниці міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства, якщо зараз вчасно не оплачувати послуги ЖКГ, то борги накопичуватимуться.

«Певна, той час загрози коронавірусу минеться, все стане на свої місця і економіка запрацює, карантин закінчиться, а борги залишаться. Люди, які це розуміють і є відповідальними, вчасно оплачують. Якщо мешканці не оплачуватимуть, то рано чи пізно ми подаватимемо в суд,  згідно із рішенням судів, документи підуть у виконавчу службу, накладатиметься арешт на майно, заборонять виїзд за кордон», – зазначила «Львівській Пошті» співрозмовниця.

З її слів, збір за квартплату за березень у Львові склав 95,8%, за тепло – 97,6%, водопостачання – 95,6%. «Якщо люди раніше оплачували через Приват24, Ощад 24/7 чи Easypay, але то був малий відсоток, то нині львів’яни переформатували систему оплати коштів на онлайн. В Ощад 24/7 проплати збільшилися втричі, порівняно із періодом до карантину. 81% платежів іде через «ПриватБанк». Як на мене, нині у час важкий, у час карантину, коли багато людей без роботи, показник оплат непоганий – недозібрано 4,2% коштів», – зазначила заступниця міського голови.

До слова, на думку співрозмовниці, підвищити спроможність містян оплатити комунальні за квітень допоможе послаблення карантину в травні. З її слів, у квітні за березень проплати кращі та більші, ніж в березні за лютий.

Нагадаємо, що напередодні у міськраді доручили ЛМКП «Львівтеплоенерго» і ЛКП «Залізничнетеплоенерго» провести зміни розміру нарахувань за послугу з централізованого опалення і централізованого постачання гарячої води споживачам категорії населення за квітень у зв’язку зі зміною вартості газу. Ціна на газ зменшується на 55%, відповідно нарахування на опалення зменшують на 45%, а нарахування за гарячу воду – на 37%.

«У результаті люди отримують платіжки менші на 200 гривень. Нагадаю, що у квітні ми подавали опалення лише вісім днів», – зазначила  Ірина Маруняк.

Що довше вдома, то більше за «комуналку»

За час карантину фінансова спроможність містян зменшилася, проте збільшився рівень споживання світла, газу та води. Зі слів начальника управління зовнішніх комунікацій АТ «Львівгаз» Ірини Палиги, споживання газу збільшилося на три мільйони метрів кубічних. «Це можна пов’язувати з тим, що люди в час карантину більше перебувають вдома», – зазначає «Львівській Пошті» співрозмовниця.

З її слів, за період карантину за доставку оплатили лиш 70% містян. «Борг по населенню – 64 мільйони з початку року. Це впливає на діяльність, не можемо закупити всі паливо-мастильні матеріали, розрахуватися з працівниками. А також, що стосується доставки газу, коли споживачі розраховуються онлайн, не вказують свій особовий рахунок і адресу. За останні два місяці надійшло близько трьох з половиною тисяч невизначених платежів», – зазначила співрозмовниця.

На 100 тисяч метрів кубічних більше спожили львів’яни і води, порівняно із аналогічним місяцем минулого року. «Стрімке зростання водоспоживання було напередодні великодніх свят. На 5% більше, ніж у квітні 2019-го. По категорії населення маємо високий рівень оплати за воду – майже 96%. Порівняно з минулим місяцем (82%) – це неймовірний прогрес. Щодо рівня споживання по категорії промисловості маємо падіння. Не працюють школи, садочки, ресторани, готелі», – зазначила «Львівській Пошті» Уляна Горбата, речниця ЛМКП «Львівводоканал».

Як повідомили «Львівській Пошті» у пресслужбі ТОВ «Львівенергозбут», під час карантину рівень розрахунків за спожиту електроенергію знизився. Населення області за березень недоплатило 14% вартості спожитої електроенергії, що складає 31 млн грн. Розрахунки за квітень ще підсумовуються і прогнозуються на такому ж рівні. Обсяг споживання електроенергії за березень 2020 року, порівняно з аналогічним періодом 2019-го, населення збільшило на 3% – 5 млн кВт*год.

Як заплатити онлайн?

Онлайн-сервіси для оплати послуг Львівводоканалу:

Мобільний застосунок на Google Play‎: https://play.google.com/store/apps/details?id=lviv.vodokonal

Мобільний застосунок на App Store: https://apps.apple.com

Чат-бот у Telegram: https://t.me/vodokanal_lviv_bot

Чат-бот у Viber: https://chats.viber.com/vodokanal_lviv_bot

Особистий кабінет на Порталі споживачів комунальних послуг: https://infolviv.com.ua

У комунальному підприємстві нагадують, що подати показники лічильників води можна з 10 числа по передостанній робочий день кожного місяця, інформує пресслужба ЛМКП «Львівводоканал». 

Онлайн-сервіси для подачі показників газового лічильника та оплати послуг АТ «Львівгаз» та ТОВ «Львівгаззбут»:

104Mobile для Android: http://bit.ly/104Android

104Mobile Light для iPhone: http://bit.ly/104iPhone

Особистий кабінет на сайті 104.ua: http://bit.ly/cabinet104

Чат-бот 7104ua у Viber: http://bit.ly/7104uaViber

Контакт-центр: (032) 290-71-04, (032) 242-31-04, (067) 217-71-04, (067) 333-21-04 (можна лише подати показники лічильника).

У контакт-центрі є доступна функція зворотного дзвінка – Callback. Ви можете залишити заявку, й оператори швидко зв’яжуться з вами. Дистанційно подати показники газового лічильника потрібно щомісяця з 1 до 5 числа, йдеться у повідомленні на сайті lv.104.ua.

Онлайн-сервіси для подачі показників лічильника електроенергії ПрАТ «Львівобленерго»:

Чат-бот у Viber: http://loe.lviv.ua/ua/viber_telegram

Чат-бот у Telegram: http://loe.lviv.ua/ua/viber_telegram

Facebook-messenger: http://m.me/113048000056399

Із допомогою вебчату на сайті Львівобленерго: www.loe.lviv.ua

В онлайн-сервісі «Персональний кабінет»: https://info.loe.lviv.ua

SMS-повідомленням на короткий номер 5068, надіславши повідомлення у форматі: десятизначний код – пробіл – показник. Приклад: 0000011111 3256.

Подзвонивши на короткий номер 5068.

Електронною поштою pokaz@loe.lviv.ua, надіславши повідомлення у форматі: десятизначний код – пробіл – показник. Приклад: 0000011111 3256.

На номер телефону 295-85-13 без з’єднання з оператором.

Показники спожитої електроенергії побутовим клієнтам потрібно повідомляти щомісяця у період, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного місяця. Сервіси прийому показників електролічильника доступні цілодобово і у вихідні дні, інформує пресслужба ПрАТ «Львівобленерго». 

Оплатити без комісії за спожиту електроенергію можна:

– у особистому кабінеті ТОВ «Львівенергозбут» через сервіси iPay.ua або ПриватБанк;

– через сервіс iPay.ua;

– через мобільний застосунок Monobank;

– онлайн через сервіси EasyPay, Portmone.com, Ibox Bank.

Для цього достатньо ввести в обраному сервісі свій особовий рахунок (десятизначний код), вказати дані платіжної картки та здійснити оплату.

Андрій Москаленко, заступник міського голови Львова з питань розвитку:

– Більше половини мешканців уже оплачують комунальні послуги онлайн. Йдеться про оплату послуг, які вже надані, і ця оплата дає змогу забезпечувати ті послуги для всіх й надалі. Власне тому ми закликаємо платити, щоби місто жило. Чому онлайн? Бо це зменшує міграцію людей. І простіше. Для багатьох людей це щось нове. У зоні ризику є старші люди, тому звертаємося до молодших, щоб допомогли їм заплатити за послуги ЖКГ. Певен, кількість онлайн-оплат зростає і буде зростати. Це вже невідворотно. Бо ситуація із загрозою коронавірусу є надовго. Вона змінила правила життя. Вже 52,4% львів’ян платять за комунальні онлайн, 36,9% – сплачують готівкою у відділеннях банків, а 10,7% – сплачують готівкою у відділеннях Укрпошти.