Чи зобов’язаний споживач надавати доступ до лічильника для перевірки?

22.09.2021

Доволі часто до нас звертаються клієнти із таким запитанням, тож відповідаємо. 

Так, споживач електроенергії зобов'язаний забезпечувати безперешкодний доступ представникам оператора системи розподілу («Львівобленерго»), після пред’явлення службових посвідчень, до електролічильника для проведення технічної перевірки засобу комерційного обліку, електроустановок та електропроводки, вимірювання показників якості електричної енергії, контролю за рівнем споживання електричної енергії тощо (п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії).   

Огляд приладів обліку здійснюється орієнтовно раз на три місяці для огляду їх цілісності, наявності на них пломб, належної працездатності, а також для зняття контрольного показу, тобто чи об’єктивно фіксує свої кіловат-години сам споживач.

Відповідно, якщо споживач вірно подає показники і не здійснює крадіжок електроенергії — боятись пустити контролера до лічильника немає сенсу. 

Важливо: оператор системи розподілу («Львівобленерго») має право припинити повністю або частково постачання електричної енергії споживачу у разі недопущення представників оператора системи до приладів обліку електроенергії (п.7.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії).

У зв’язку з цим просимо всіх наших споживачів забезпечувати безперешкодний доступ до електролічильників працівникам «Львівобленерго» для виконання своїх службових обов’язків.